France in the XVI – the first half of the XVII century

Painting depicting three classes of French society.

Painting depicting three classes of French society.
Peinture représentant trois classes de la société française.
Pintura que representa a tres clases de la sociedad francesa.
Malerei, die drei Klassen von Französisch Gesellschaft.
Картина, що зображає три класи французького суспільства.
Картина, изображающая три класса французского общества.

Castle of Chambord (1519-1547).

Castle of Chambord (1519-1547).
Château de Chambord (1519-1547).
Castillo de Chambord (1519-1547).
Schloss de Chambord (1519-1547).
Замок Шамбор (1519-1547).

Arial view of the château de Chambord.

Arial view of the château de Chambord.
Vue aérienne du château de Chambord.
Vista aérea del castillo de Chambord.
Vista aérea del castillo de Chambord.
Замок Шамбор з висоти пташиного польоту.
Замок Шамбор с высоты птичьего полета.

Gaspard II de Coligny.

Gaspard II de Coligny.
Гаспар II де Коліньї.
Гаспар II де Колиньи.

Saint Bartholomew's Day Massacre

Saint Bartholomew’s Day Massacre, Nicolas Perseval (1745-1837).
Massacre de la Saint-Barthélémy, Nicolas Perseval (1745-1837).
La matanza del día de San Bartolomé, Nicolas Perseval (1745-1837).
Bartholomäusnacht Tagesmassaker, Nicolas Perseval (1745-1837).
Різанина в День Святого Варфоломія, Ніколя Персеваль (1745-1837).
Резня в День Святого Варфоломея, Николя Персеваль (1745-1837).

Portrait of Charles IX of France, François Clouet (1515–1572.

Portrait of Charles IX of France, François Clouet (1515–1572.
Portrait de Charles IX de France, François Clouet (1515-1572.
Retrato de Carlos IX de Francia, François Clouet (1515 a 1572.
Porträt von Charles IX von Frankreich, François Clouet (1515-1572.
Портрет Карла IX, короля Франції, Франсуа Клуе (1515-1572.
Портрет Карла IX, короля Франции, Франсуа Клуэ (1515-1572.

This popular print shows the attempted assassination of Coligny at left, his subsequent murder at right, and scenes of the general massacre in the streets.

This popular print shows the attempted assassination of Coligny at left, his subsequent murder at right, and scenes of the general massacre in the streets.
Cette gravure populaire montre la tentative d’assassinat de Coligny à gauche, son assassiner subséquent à droite, et des scènes de massacre général dans les rues.
Esta impresión populares muestra el intento de asesinato de Coligny a la izquierda, su posterior asesinato de la derecha, y las escenas de la masacre general en las calles.
Das beliebte Druck zeigt das Attentat auf Coligny links, seine spätere Mord im rechten, und Szenen der allgemeinen Massaker in den Straßen.
Гравюра зображує замах на Коліньї (ліворуч), його подальше вбивство (праворуч) і сцени загальної різанини на вулицях.
Гравюра изображает покушение на Колиньи (слева), его последующее убийство (справа) и сцены всеобщей резни на улицах.

The eve of the St. Bartholomew's Day massacre,  Carl Jacob Wilhelm Huhn (1831–1877).

The eve of the St. Bartholomew’s Day massacre,
Carl Jacob Wilhelm Huhn (1831–1877).
La veille du massacre de la Saint-Barthélemy,
Carl Jacob Wilhelm Huhn (1831-1877).
La víspera de la masacre del Día de San Bartolomé,
Carl Wilhelm Jacob Huhn (1831-1877).
Vorabend der Bartholomäusnacht Massaker
Carl Jacob Wilhelm Huhn (1831-1877).
Напередодні Дня Варфоломіївської різанини,
Карл Якоб Вільгельм Гун (1831-1877).
Накануне Дня Варфоломеевской резни,
Карл Якоб Вильгельм Гун (1831-1877).

One morning at the gates of the Louvre, 19th-century painting by Édouard Debat-Ponsan(1847-1913). Catherine de' Medici is in black.

One morning at the gates of the Louvre, 19th-century painting by Édouard Debat-Ponsan (1847-1913). Catherine de’ Medici is in black.
Un matin, aux portes du Louvre, peinture du 19ème siècle par Édouard Debat- Ponsan (1847-1913). Catherine de Médicis est en noir.
Una mañana, a las puertas del Louvre, la pintura del siglo 19 por Édouard Debat-Ponsan (1847-1913). Catalina de Medici se encuentra en negro.
Eines Morgens vor den Toren des Louvre, Malerei des 19. Jahrhunderts von Édouard Debat-Ponsan (1847-1913). Catherine de ‘Medici ist in schwarz.
Однажды утром у ворот Лувра, художник Эдуар Деба-Понсан (1847-1913). Екатерина Медичи в черном.
Одного ранку біля воріт Лувру, художник Едуар Деба-Понсан (1847-1913). Катерина Медічі у чорному.

Henri IV of France.

Henri IV of France.
Henri IV de France.
Enrique IV de Francia.
Henri IV von Frankreich.
Генріх IV, король Франції.
Генрих IV, король Франции.

"Triple Portrait of Cardinal de Richelieu" Philippe de Champagne (1602-1674).

“Triple Portrait of Cardinal de Richelieu”
Philippe de Champagne (1602-1674).
“Triple Portrait du cardinal de Richelieu”,
Philippe de Champagne (1602-1674).
“Triple Retrato del cardenal de Richelieu”,
Philippe de Champagne (1602-1674).
“Triple Porträt von Kardinal de Richelieu”,
Philippe de Champagne (1602-1674).
«Потрійний портрет Кардинала Рішельє»,
Філіп де Шампань (1602-1674).
«Тройной портрет Кардинала Ришелье»,
Филипп де Шампань (1602–1674).

Comments

  1. Nice article! If you’re interested in history, please visit and follow my recently created blog at http://publishistory.wordpress.com/ (I’ll follow you back!) It contains history articles on a variety of subjects written by myself and friends from university! 🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: