Соціальне та культурне успадкування. Social and Cultural Inheritance in Human

DNA contains the genetic information that makes it possible to livelihoods, growth, development and reproduction rights.
L’ADN contient l’information génétique qui permet aux moyens de subsistance, la croissance, le développement et les droits de reproduction.
ADN contiene la información genética que hace que sea posible a los derechos de los medios de vida, el crecimiento, desarrollo y reproducción.
DNA enthält die genetische Information, die es ermöglicht, um den Lebensunterhalt, Wachstum, Entwicklung und Vervielfältigungsrechte macht.
ДНК містить генетичну інформацію, яка робить можливою життєдіяльність, зростання, розвиток і розмноження людини.
ДНК содержит генетическую информацию, которая делает возможной жизнедеятельность, рост, развитие и размножение человека.

All normal children acquire language if they are exposed to it in their first years of life.
Tous les enfants normaux acquièrent le langage s’ils y sont exposés dans leurs premières années de vie.
Los niños normales adquieren el lenguaje si se exponen a él en sus primeros años de vida.
Alle normalen Kinder erwerben Sprache, wenn sie es in den ersten Jahren des Lebens ausgesetzt sind.
Всі нормальні діти набувають  здатності до мови, якщо вони піддаються її впливу в перші роки життя.
Все нормальные дети приобретают язык, если они подвергаются воздействию его в первые годы жизни.

Smile – part of the non-verbal communication
Sourire – partie de la communication non-verbale
Smile – parte de la comunicación no verbal
Lächeln – Teil der nonverbalen Kommunikation
Посмішка – частина невербальної комунікації
Улыбка – часть невербальной коммуникации

Family is the most important social values​​.
La famille est des valeurs sociales plus importantes.
Familia son los valores sociales más importantes.
Die Familie ist die wichtigste soziale Werte.
Сім’я відноситься до найважливіших суспільних цінностей.
Семья относится к важнейшим общественным ценностям.

Platon and Aristotle – the archetypes of philosophers. “The School of Athens,” Raffaello Sanzio
Platon et Aristote – les archétypes des philosophes. “L’école d’Athènes” Raffaello Sanzio
Platón y Aristóteles – los arquetipos de los filósofos. “La Escuela de Atenas”, Raffaello Sanzio
Platon et Aristote – les archétypes des philosophes. “L’école d’Athènes” Raffaello Sanzio…
Платон і Аристотель – архетипи філософів. “Афінська школа”, Рафаелло Санті
Платон и Аристотель – архетипы философов.  “Афинская школа”, Рафаэлло Санти

The most common symbols of religions.
Les symboles les plus communs des religions.
Los símbolos más comunes de las religiones.
Die häufigsten Symbole der Religionen.
Найбільш поширені символи релігій.
Наиболее распространенные символы религий.

Lorenzo Lippi, Allegory of Music.
Lorenzo Lippi, Allégorie de la musique.
Lippi Lorenzo, alegoría de la música.
Lorenzo Lippi, Allegorie der Musik.
Лоренцо Ліппі, Алегорія музики.
Лоренцо Липпи, Аллегория музыки.

The development of science and technology has allowed the man in the second half of the twentieth century, to go beyond the Earth’s atmosphere, explore outer space and reach the moon.
Le développement de la science et de la technologie a permis à l’homme de la seconde moitié du XXe siècle, pour aller au-delà de l’atmosphère de la Terre, explorer l’espace et atteindre la lune.
El desarrollo de la ciencia y la tecnología ha permitido que el hombre de la segunda mitad del siglo XX, para ir más allá de la atmósfera terrestre, explorar el espacio exterior y llegar a la luna.
Die Entwicklung von Wissenschaft und Technologie hat den Mann in der zweiten Hälfte des zwanzigsten Jahrhunderts erlaubt, um jenseits der Erdatmosphäre zu gehen, erforschen den Weltraum und den Mond erreichen.
Розвиток науки і техніки дозволив людині в другій половині двадцятого століття вийти за межі атмосфери Землі, досліджувати космічний простір і досягти Місяця.
Развитие науки и техники позволило человеку во второй половине двадцатого века выйти за пределы атмосферы Земли, исследовать космическое пространство и достичь Луны.

The United Nations building in New York City, which houses one of the largest political organizations in the human world.
Le bâtiment des Nations Unies à New York City, qui abrite l’une des plus grandes organisations politiques dans le monde humain.
El edificio de las Naciones Unidas en Nueva York, que alberga una de las mayores organizaciones políticas en el mundo humano.
Das Gebäude der Vereinten Nationen in New York City, die eine der größten politischen Organisationen in der menschlichen Welt beherbergt.
Будівля Організації Об’єднаних Націй в Нью-Йорку, в якому знаходиться одна з найбільших політичних організацій людини у світі.
Здание Организации Объединенных Наций в Нью-Йорке, в котором находится одна из крупнейших политических организаций человека в мире.

Sport

One of the types of human activities has become a sport that not only serves the purpose of physical development, but also plays an important cultural role as a means of socialization, as well as being a form of entertainment and recreation.
Un des types d’activités humaines est devenue un sport qui ne sert pas seulement le but du développement physique, mais il joue également un rôle culturel important comme moyen de socialisation, tout en étant une forme de divertissement et de loisirs.
Uno de los tipos de la actividad humana se ha convertido en un deporte que no sólo sirve para el desarrollo físico, sino que también desempeña un importante papel cultural como medio de socialización, además de ser una forma de entretenimiento y recreación.
Einer der Typen von menschlichen Aktivitäten hat sich eine Sportart, die nicht nur dazu dient, die körperliche Entwicklung, sondern spielt auch eine wichtige kulturelle Rolle als Mittel der Sozialisation, als auch als eine Form der Unterhaltung und Erholung.
Одним з видів діяльності людини став спорт, який не тільки служить для фізичного розвитку, але й відіграє важливу культурну роль як засіб соціалізації, а також є однією з форм розваги та відпочинку.
Одним из видов деятельности человека стал спорт, который не только служит для физического развития, но и играет важную культурную роль как средство социализации, а также является одной из форм развлечения и отдыха.

From left to right from top: Sappho Venus Joan of Arc Eva Perón Marie Curie Indira Gandhi Venus of Willendorf, Wangari Maathai, Mother Teresa, Grace Hopper, Mamechiho (Geisha), Tibetan, Marilyn Monroe, Oprah Winfrey, Aung San Suu Kyi Mata Hari Isis Makeda, Elizabeth I of England, Florence Owens Thompson
De gauche à droite, de haut: Sappho Vénus Jeanne d’Arc Eva Perón Marie Curie Indira Gandhi Vénus de Willendorf, Wangari Maathai, Mère Teresa, Grace Hopper, Mamechiho (Geisha), tibétain, Marilyn Monroe, Oprah Winfrey, Aung San Suu Kyi Mata Hari Isis Makeda, Elizabeth I d’Angleterre, Florence Owens Thompson
De izquierda a derecha, de arriba: Safo Venus Juana de Arco Eva Perón Marie Curie Indira Gandhi Venus de Willendorf, Wangari Maathai, la Madre Teresa, Grace Hopper, Mamechiho (Geisha), el tibetano, Marilyn Monroe, Oprah Winfrey, Aung San Suu Kyi Mata Hari Isis Makeda, Elizabeth I de Inglaterra, Florencia Owens Thompson
Von links nach rechts von oben: Sappho Venus Joan of Arc Eva Perón Marie Curie Indira Gandhi Venus von Willendorf, Wangari Maathai, Mutter Teresa, Grace Hopper, Mamechiho (Geisha), Tibetisch, Marilyn Monroe, Oprah Winfrey, Aung San Suu Kyi Mata Hari Isis Makeda, Elizabeth I von England, Florence Owens Thompson
Зліва направо зверху: Сафо, Венера, Жанна д’Арк, Ева Перон, Марія Кюрі, Індіра Ганді, Венера Віллендорфа, Вангарі Маатаї, Мати Тереза​​, Грейс Хоппер, Mamechiho (Гейша), тибетські, Мерилін Монро, Опра Уїнфрі, Аун Сан Су Чжі, Мата Харі, Ісіс, Македа, Єлизавета I Англії, Флоренції Оуенс Томпсон
Слева направо сверху: Сафо, Венера, Жанна д’Арк, Эва Перон, Мария Кюри, Индире Ганди, Венера Виллендорфа, Вангари Маатаи, Мать Тереза, Грейс Хоппер, Mamechiho (Гейша), тибетские, Мэрилин Монро, Опра Уинфри,  Аун Сан Су Чжи, Мата Хари, Исис, Македа, Елизавета I Англии, Флоренции Оуэнс Томпсон

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: